Fysiotherapie

EVEN VOORSTELLEN :

Mijn naam is Corine van Beem-Dijk en ik ben kinderfysiotherapeut.

Wij leren kinderen spelenderwijs beter bewegen, bij kinderen bij wie de motorische ontwikkeling net even langer duurt dan gebruikelijk is. Ze kunnen motorisch onhandig zijn, houterig bewegen of vaak hun evenwicht verliezen. Ook kan een kind angstig zijn om te bewegen of een slechte/slappe houding hebben. Een kind kan moeite hebben met stilzitten, tekenen/kleuren/knippen/schrijven en het bijhouden van het tempo in de klas. Ze kunnen ook een ziekte/syndroom of ongeval gehad hebben of door overbelasting pijn hebben waardoor een ander beweegpatroon ontstaat. Oftewel er zijn vele oorzaken waardoor een kind anders kan bewegen.

Ik ben werkzaam bij FTC Noord (fysiotherapiecentrum Noord). Onze praktijk heeft vier verschillende vestigingen. Met veel plezier behandel ik kinderen van 0-16 jaar op onze vestiging aan het Hoogveen te Stadskanaal (tel.: 0599-612715), maar ik kom ook bij baby’s en hun ouders aan huis en op een aantal scholen.

Het voordeel van op school komen is dat er direct overleg kan zijn met de leerkrachten. Als zij merken dat een kind motorisch niet mee kan komen in de groep kunnen ze een formulier van onze praktijk meegeven. Dit is een akkoordverklaring van de ouders zodat wij middels DTF (directe toegankelijkheid fysiotherapie) uw zoon/dochter mogen behandelen.

Eerst wordt een aantal keren in onze praktijk afgesproken, waar een observatie/ onderzoek en testen gedaan worden. Daarna kan uw kind verder op school behandeld worden. Indien u niet in de mogelijkheid bent om naar ons centrum te komen, kan de observatie ook op school.

Met vriendelijke groet,

Corine van Beem-Dijk